Tuesday 29 January 2013

Elaun wad,icu dan operation??????duit poket????

salam semua....harinie saya nak share tentang elaun???ha??dapat elaun ke bila kite amek plan pru bsn takaful?? yap elaun tu macam duit poket la....hehehehe......walaupun sakit masuk wad...selepas keluar wad dapat lak duit poket....bertambah sihat la kepalanye....hehhee

camne tu??....

Contoh 1 : Peserta baru sahaj memilik plan pru Bsn Takaful...peserta menghidap penyakit TB dan di masukkan ke HUKM..... So ini total claim yg die dapat.....


Contoh 2 : Peserta telah melakukan Pembedahan di Hospital Pakar Senawang.
Total kos RM 12,799.40
Elaun wad + elaun pembedahan (5 hari):
RM 1,500......lega rasenye,.....dah sihat dapat lak duit poket...terima kasih prudential!!!!!!





Nie plak total bil pembedahan di sana,,,,, RM 12,799.40...lega ade medical card....selamatlah lah duit simpanan aku....lega...lega.......

Kenape perlu ade elaun wad,icu dan operation????..... elaun nie kalau kite tknk pun tkpe klu kite amek plan pru bsn takaful...tapi kebiasaannya saya kasi cadangan amek elaun yg banyak...untuk kesenangan client gak....biasanya saya cadangkan untuk elaun wad RM 150 - RM 400 sehari....Elaun icu RM 200 sehari dan elaun operation RM 2500 - RM 5000.......

Bila elaun nie nak dapat??? biasanya cek akan keluar selepas 3 week peserta keluar daripada wad.....(panel hospital prudential )....kalau masuk hospital kerajaan biasaanya 3 bulan...so saya mintak semua masuk ke panel prudential...cepat dapat duit poket...heehhe..

belum faham lagi??? cepat2 lah hubungi saya untuk keterangan percuma.....ingat!!!! tiada paksaan antara sya dan kamu......sharing is caring...hehe...

terima kasih..... hussin abdullah (0176652432)




No comments:

Post a Comment