Thursday 24 January 2013

Prince Court Hospital?? RM150 ??

Salam untuk semua......harinie saya nak share tentang prince court hospital....RM150???.....ehhh...ape yang menarik tu?? kisah nie saya terpanggil untuk menulis di sebabkan satu kisah benar daripada salah seorang client bos saya......bos saya menceritakan kisah kawannya yang baru admit kt Prince Court Hospital.. sebelum cerita panjang...untuk pengatahuan semua, prince court hospital merupakan salah satu panel hospital Prudential Bsn Takaful..so..sape2 yang ade medical card pru bsn takaful boleh la masuk prince court hospital....
 




Prince Court Hospital
Memang tak di sangkal lagi.....prince court memang 5 star hospital di Kuala Lumpur....Dulu org2 selalu kata tempat org2 kaya sahaja boleh masuk...kenapa lak?? mane taknye...mahal kot nak masuk hospital nie...beribu ribu habis nanti.....tapi sekarang semua org boleh masuk....ha????yang penting ade medical card pru bsn takaful.....
 

ehhhh...lupa lak cter bos saya tadi....bos sya bercerita....client die nie adalah kawannya....dulu die ade amek insuran 4 tahun yg lepas...satu family die amek....3 tahun die bayar cantik.....tahun ke 4 2012 die langsung tak bayar......tiba2 musibah berlaku kepadanya....die bertanye kepada bos saya yg mane insurannya masih aktif???setahun saya tak bayar nie....bos saya cek sistem terus...dan kasitau masih aktif...kawan die terkejut..!!!!! ha??? kenapa boleh aktif?? untuk pengatahuan semua....plan yg di ambil mempunyai saving....so,saving tu yg membantu pembayaran bulanan yg tertunggak tu...sebab tu masih aktif.....power tak plan pru bsn takaful nie?? lepas tu bos saya suruh pegi masuk prince court....so die pun pegi dan di tahan selama 4 hari......
esoknya bos saya melawat die kt prince court......sampai2nya kt hospital tu die terus peluk bos saya!!! terperanjat bos saya....ehhh...kenapa nie???relax2......abg terima kasih banyak2 pasal plan insuran yg ko kasi kat aku nie....aku tak sangka aku dapat layanan 5 star mcm nie!!!! memang terbaik!!!! daripada aku fikir dulu mmg lain ape yang aku rasa......tu yg aku nak terima kasih sgt kt ko... pastu die terus kata....okay next week aku nk bayar semua tunggakan insuran family aku....bape ribu pun aku bayar....ko bawak semua resit tunggakan..aku settlekan semua....ehhh???relax2...ko kasi sihat sepenuhnya baru la kite cter...yg penting ko sihat dulu.....ok2...aku bukan ape...memang aku terkejut sangat ape yg aku dapat sekarang di hospital prince court nie....
 

 
haa.....pasal RM150 tu kenapa lak???....ok...untuk pengahuan semua...harga bilik (wad )dalam prince court berharga RM150 /sehari. so,sesiapa yang mempunya medical card dan bilik berharga rn150/sehari boleh masuk ke hospital prince court nie....lagi pun sekarang plan Pru Bsn Takaful bilik medical card minimum berharga RM150....so sesiapa yg amek plan nie boleh la masuk ke prince court sekiranya di tahan wad.......sebab tu saya kata bukan orang kaya jer boleh masuk prince court....kamu org biasa gaji RM1200 sebulan pun boleh masuk...yg penting kamu ade plan medical card dgn pru bsn takaful......tak percaya lagi.....??hehee....nie harga bilik perbezaan antara Gleneagles vs Prince Court......ehhh??knape gleneagles???utk pengatahuan semua...Gleneagles Hospital merupakan salah satu panel Hospital pru bsn Takaful......

 
 cuba tengok kat part single room....rm230 di gleanegles dan standard rm150 di prince court.....bayangkan single room duk wad rm150 sehari....memang best!!!!!!walaupun sakit rase best...hahaha.....
 harga rm150 tu min dalam prince court...die ade banyak lagi bilik yg harga nya lebih tinggi.....ikut kemampuan dan bajet kita utk amek plan medical card....
 
nampak tu?? bilik die cantik......kemas...duk sorang2 tak sesak dengan yang lain...kan boleh hilangkan stress walaupun tgh sakit.......hehe.....

Lastly......semoga korang semua terhibur dan jadikan iktibar dlm cerita saya nie,,,kalau ade tersalah kata atau tulis minta maaf sebab saya org baru dalam menulis blog.....moral of the story......tak semua benda yang kita fikirkan adalah menjadi kenyataan.,,,,kita perlu merasa dahulu barulah kita boleh beri pendapat kepada diri sendiri dan org lain.....
untuk yang belum memiliki pelan medical card pru bsn takaful......cepat2lah hubungi saya untuk sya cerita lebih detail dan mendapat perlindungan secepat mungkin.......

terima kasih....

Hubungi saya 0176652432 @ emel hussin174@prupartner.com.my
 
 
 
 
 

2 comments:

  1. Info yang bagus ni..thanks sharing!

    ReplyDelete
  2. neo lopah.....yap...saya nie suke sharing kisah dan tauladan yg tk ramai yg tahu.....kalau nea ade info2 yg best post la.....

    ReplyDelete