Sunday 20 January 2013

Simpanan Umrah dan Haji


PRU BSN UMMAH - Simpanan Umrah dan Haji

PruBSN Ummah adalah satu pelan unik yang akan membantu anda mencapai aspirasi anda untuk memenuhi kewajipan yang dituntut oleh agama. Ia bukan sahaja melindungi dan menyediakan anda simpanan pada masa depan, malah ia juga membantu anda sebagai seorang Muslim melalui ciri-ciri uniknya seperti Elaun Haji, Badal Haji, Manfaat Berganda dan Penulisan Wasiat Islam.

Sebagai peserta, anda mungkin layak menerima bonus loyalti. Dengan kesemua faedah istimewa ini, kami percaya bahawa PruBSN Ummah akan membantu anda menumpukan perhatian terhadap aktiviti-aktiviti yang dapat memenuhi keperluan rohaniah anda dan pada masa yang sama, memastikan anda dilindungi.

PruBSN Ummah. Satu pelan yang memberikan anda tumpuan dalam persiapan rohaniah – dunia dan
akhirat.
 
Soalan dan jawapan yang perlu anda semua tahu....
 
1) Pru Bsn ke yang menguruskan saya pergi umrah @ haji?? confius nie??
- ok...untuk pengatahuan semua, pru bsn tidak menguruskan kamu pergi umrah @ haji...dia hanya menguruskan simpanan dan perlindungan dalam pelan pru bsn ummah....segala pengurusan diuruskan oleh kamu sendiri.....pru bsn ummah adalah salah satu tempat simpanan selain daripada Tabung Haji
 
2) So,,,,saya tak perlu wat simpanan di tabung haji ke??
-opps... jangan salah faham.....pelan pru bsn ummah nie adalah pelengkap kepada akaun tabung haji sedia ada...simpanan ini adalah pelengkap dan bukan penukar kepada akaun tabung haji....ingat!!!! jika kamu mempunyai akaun tabung haji,kamu juga boleh menyimpan di pru bsn ummah..kamu mesti mempunyai jumlah wang di dalam akaun tabung haji yang disyaratkan untuk mendaftar pergi Haji melalui Tabung Haji Travel.....
 
3) Kalau saya mau pergi haji melalui agensi travel swasta boleh??
- memang boleh...tapi bayaranya agak mahal berbanding kamu pergi melalui tabung haji...min untuk pergi haji melalui agensi travel swasta rm20,000....sebab itu saya sarankan kamu untuk menyimpan di pru bsn ummah kerana simpanannya secara bulanan dan konsisten...walaupun kamu menyimpan sedikit,tetapi untuk jangka masa panjang,kamu akan dapat menyimpan wang yg banyak..... contohnya - kamu menyimpan rm100 sebulan....setahun rm1200 10tahun rm12000,20tahun rm24000, 30 tahun rm36000...banyak kan????
 
4) Macamana pengeluaran simpanan saya??
- Pengeluaran simpanan boleh dilakukan selepas 5 tahun kamu menyimpan di pru bsn ummah dengan tujuan kamu ingin pergi Umrah @ Haji....Jika kamu ade simpanan dalam bentuk SAVER kamu boleh keluarkan  selepas setahun dengan semua alasan..(emergency)
 
5) Apa lagi benefit2 yang best dalam pru bsn ummah nie???
- selain daripada simpanan dan dapat profit daripada pru Bsn takaful, kamu juga layak untuk mendapat perlindungan di Malaysia dan di Makkah....perlindungan kematian,penyakit kritikal dan hilang upaya kekal di berikan....kamu juga akan dapat manfaat perlindungan berganda bagi kematian@hilang upaya di makkah...selain dari itu,kamu juga berhak mendapat Badal Haji ( upah haji ) sekiranya kamu meninggal dunia,penyakit kritikal @ hilang upaya....walaupun kita tidak dpt pergi haji di sebabkan 3 musibah tadi,kita still dapat menunaikan upah haji....Dalam pru bsn ummah ini juga kamu akan di beri manfaat Contributor....contributor????ape tu??
Contoh :
simpanan : rm200 sebulan
tempoh : 30 tahun
perlindungan penyakit kritikal : rm30000
badal haji : rm3000
 
situasi a - kamu menyimpan di pru bsn ummah sudah 10 tahun...pada tahun berikutnya tahun ke 11,satu musibah telah berlaku ke atas kamu....kamu telah menghidap penyakit jantung..selepas itu kamu tidak perlu lagi membayar simpanan rm200 sebulan ke dalam pru bsn ummah...pru bsn takaful yg akan membayar rm200 sebulan sehingga tahun ke 30(tempoh matang)..kamu juga berhak mendapatkan badal haji(upah haji)- rm3000....mendapat wang pampasan penyakit kritikal sebanyak rm30,000....menarik tak??
 
 
untuk keterangan lanjut boleh hubungi saya di talian 017 6652432 -( hussin abdullah)
 
terima kasih.....
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment